Stacjonarne

Mistrzowie portretu – Barbara Frankiewicz

Dowiesz się dlaczego ludzie od wieków zamawiają portrety u artystów.

Plan zajęć:

  1. Dzień 1 – Wstęp do rysowania portretu budowa głowy światłocień proporcje
  2. Dzień 2 – Malujemy portret nr 1 inspirowany twórczością Witkacego
  3. Dzień 3-4 –  Malujemy portret nr 2 inspirowany twórczością Stanisława Wyspiańskiego 
  4. Dzień 5 – Malujemy własny autoportret lub kogoś bliskiego.

Wakacyjny kurs malarstwa dla dzieci w wieku 10-16 lat – Barbara Frankiewicz

Temat: Mistrzowie piękna na przykładzie twórczości Jana Matejki, Józefa Mehoffera i Stanisława Wyspiańskiego

Dowiesz się, dlaczego PIĘKNO jest powodem istnienia dzieł w/w twórców oraz zapoznasz się z dziełami tych mistrzów.

  1. Dzień 1 – Zajęcia wprowadzające
  2. Dzień 2 –  Malujemy kompozycję inspirowaną twórczością S. Wyspiańskiego
  3. Dzień 3 – Kontynuacja
  4. Dzień 4 – Malujemy kompozycję inspirowaną twórczością J. Mehoffera
  5. Dzień 5 – Malujemy kompozycję własnego pomysłu stworzoną na doświadczeniach z wcześniejszych zajęć.

Kurs dla młodzieży i dorosłych – Barbara Frankiewicz

STUDIUM POSTACI – rysunek z modela

1. Kształcenie umiejętności obserwacji modela

2. Interpretacja architektury ludzkiej sylwety

3. Umiejętność komponowania  postaci na płaszczyźnie

4. Zdolność zapisu postaci w ruchu (kroki}

5. Szkice postaci – ołówek,sepia,sangwina,węgiel,tusz

6. Rysunek  studyjny – konstrukcyjny

7. Rysunek studyjny – węgiel -światłocień, lawowanie tuszem.

Materiały do twórczości zapewnione.

Agata Oryszyn

Urban Sketching – Stacjonarnie

Materiały: kartki A4, A3, sztywne podkładki pod kartki, klipsy biurowe do przypięcia kartek, ołówki/cienkopisy wodoodporne/akwarele

1.       Wstęp do rysunku perspektywicznego Uczestnicy dowiedzą się po co jest perspektywa liniowa i jak ją stosować. Wykonają ćwiczenia pomagające w rysunku perspektywicznym poprzez szkicowanie brył i zastosują światłocień

2.       Perspektywa cz. 2. Uczestnicy przećwiczą inne układy perspektywy, potrzebne do prawidłowego rysunku obiektów w przestrzeni. Naszkicują proste bryły w nowych ujęciach perspektywicznych.

3.       Pierwsze ćwiczenie na rysowanie przestrzeni. Szkice brył w grupie w różnych ujęciach kompozycyjnych z zastosowaniem zdobytej już wiedzy o perspektywie. Uczestnik przenosi na kartkę papieru realistycznie układ brył wraz z cieniami.

4.       Szczegół/detal urbanistyczny to element, który na rysunku zwraca szczególną uwagę. Wymaga specjalnego podejścia i bardzo dokładnego, wręcz analitycznego rysunku. Uczy również dyscypliny pracy i pomijania elementów, które nie są rysunkowo interesujące.

5.       Urban Sketching: pełny rysunek z wykorzystaniem wiedzy z poprzednich zajęć. Uczestnicy wykonują pełny szkic na formacie A3, przedstawiający wnętrze miasta, wybrany kadr miejski z wykorzystaniem wiedzy zdobytej na zajęciach. Rysunek można lekko podbarwić akwarelą.

Klaudia Zawada

Kurs Mangi

Dzień 1: Tworzenie postaci – mimika, gesty, proporcje

Dzień 2: Postać w ruchu – dynamiczne sceny, tworzenie relacji między bohaterami

Dzień 3: Planowanie strony, kadrów

Dzień 4: Manga w różnych technikach artystycznych

Dzień 5: Tworzenie tła – podstawy perspektywy

Kinga Kucharzyk

W programie między innymi:


– stworzenie własnej pocztówki przedstawiającej fasadę budynku lub fragment architektury

– rysowanie miasta widzianego „z lotu ptaka“

– rysowanie różnych struktur

– interpretacja znanego dzieła sztuki przedstawiającego pejzaż miejski

– ilustracja tekstu

– miasto nocą